METODA KRAKOWSKA
Metoda Krakowska, opracowana przez prof. Jagodę Cieszyńską, to systemowa terapia oparta na wiedzy neurobiologicznej, która ma na celu stymulowanie wszystkich funkcji poznawczych dziecka. Skupia się przede wszystkim na budowaniu kompetencji komunikacyjnych i językowych. Jednym z kluczowych elementów tej terapii jest Symultaniczno-Sekwencyjna Nauka Czytania®, również autorstwa prof. Cieszyńskiej.
Terapia według Metody Krakowskiej® obejmuje:
terapię słuchową w oparciu o program „Słucham i uczę się mówić”,
usprawnianie funkcji wzrokowych,
diagnozę dominacji stronnej, umożliwiającą wybór dominującej ręki,
stymulację funkcji lewej półkuli mózgu,
doskonalenie umiejętności naśladowania mowy ze wsparciem Gestów Artykulacyjnych oraz Manualnego Torowania Głosek,
budowanie kompetencji komunikacyjnych i językowych poprzez prowadzenie Dziennika Wydarzeń,
stymulację zabawy,
usprawnianie funkcji motorycznych i manualnych,
stymulację przetwarzania bodźców smakowych, zapachowych i dotykowych,
rozwijanie pamięci,
ćwiczenia kategoryzacji,
ćwiczenia myślenia sytuacyjnego i przyczynowo-skutkowego,
ćwiczenia myślenia przez analogię,
Symultaniczno-Sekwencyjna Nauka Czytania®,
terapię zachowań społecznych.